Å gjøre hverandre gode er like viktig for barneveiledere i SFO som for fotballspillere i eliteserien. At et team fungerer godt vil ofte være avhengig av hvilken samspillkompetanse som er i teamet.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Pisk og gulrot fungerer (ofte) dårlig

I dagens arbeid bør motivasjonen for arbeidet være styrt av indre motivasjon

Les mer >>

Refleks til dine ansatte

Vi vil gjerne markere at du som leder er velsignet med reflekterte ansatte. Vi har derfor laget et refleksbånd med teksten LYSGLIMTJEGER I FARTA. Disse båndene vil vi selvsagt gjerne spre raskest mulig ut i SFO- og AKS-basene. Så i første omgang; verver du en SFO eller AKS - kommer ti refleksbånd susende i posten.

Les mer >>

Nettverket! FOR SFO

Vi har i disse dager sendt ut nyhetsbrevet nr 3 til alle SFO’er i landet. Vi vil gjerne markere at vi uten stopp arbeider for at SFO blir akseptert som den mulighetens arena tilbudet er.

Les mer >>

Tittel til deg

Synes du assistent er en betegnende tittel for jobben som gjøres av de fleste ansatte i SFO? Vi synes ikke det...

Les mer >>

Fokus på intervju

En ansettelse er en så viktig hendelse for din bedrift at den fortjener all den oppmerksomheten den kan få

Les mer >>

Hva motiverer?

Hva er det egentlig som motiverer dine medarbeidere? Effektiv delegering og kommunikasjon er nøkkelferdighet, men du må også huske på er at ulike mennesker blir motivert av ulike faktorer.

Les mer >>

Relasjonell koordinering

Det holder ikke at dine medarbeidere er flinke i sitt fag, hvis de ikke kan samarbeide.

Les mer >>

Slik blir lov om OTP

Lurer du eller noen av dine medarbeidere på hvordan Lov om obligatorisk tjenestepensjon er? Her kommer en liten innføring.

Les mer >>

Mal for medarbeidersamtale

Her kommer et forslag til oppsett og tema for medarbeidersamtalen. Kan brukes slik det er eller endres etter behov.

Les mer >>