Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Noen råd før du gjennomfører den vanskelige samtalen

Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.

Les mer >>

Personalsaker

Det kan være nyttig å ha kjennskap til Arbeidsmiljøloven og dens bestemmelser i forhold til opphør og arbeidsforhold.

Les mer >>

Standard bekymringsmelding for offentlig ansatte

Her finner du en standard mal for bekymringsmeldinger fra barnevernet.

Les mer >>

Hvorfor investere i trivsel?

I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.

Les mer >>

Tittel til deg

Synes du assistent er en betegnende tittel for jobben som gjøres av de fleste ansatte i SFO? Vi synes ikke det...

Les mer >>

Hva skjer på Berg a’?

På Berg SFO i Trondheim går alle barna i SFO – nesten. Over 90 % av 3. og 4. klassingene bruker tilbudet og i 1. og 2. er det bortimot 100 % som lever deler av sitt sosiale liv i SFO.

Les mer >>

Slik motiverer du de som ikke er motivert

Det kan være klokt å stille med åpne sanser og hente innsikt utenfor eget fagfelt. Så her er noen råd hentet fra Harvard Business-miljøet til glede for SFO.

Les mer >>

Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?

Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon

Les mer >>

Satsingen på personalet

Dine ansatte er juvelene i SFO-tilbudet.

Les mer >>