- Hei, jeg skal ansette baseledere og lurer på om dere har noen guide for slike intervjuer. Det er leder ved Bryn Aktivitetsskole i Oslo, Caroline Asdal, som etterspør gode råd. Kvaliteten på rådene får du selv vurdere, men her er de i alle fall;

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Hvordan få til en god vanskelig samtale

Gode forberedelser er nøkkelen også når du skal lykkes med vanskelige samtaler.

Les mer >>

Hva motiverer?

Hva er det egentlig som motiverer dine medarbeidere? Effektiv delegering og kommunikasjon er nøkkelferdighet, men du må også huske på er at ulike mennesker blir motivert av ulike faktorer.

Les mer >>

Hvem er du?

Eller rettere sagt. Hva slags SFO-ansatte er de som jobber på SFO’ene i Hurum kommune som jeg skal møte i kveld?

Les mer >>

Gleden ved å jobbe i team - tilbakemeldinger

Å gjøre hverandre gode er like viktig for barneveiledere i SFO som for fotballspillere i eliteserien. At et team fungerer godt vil ofte være avhengig av hvilken samspillkompetanse som er i teamet.

Les mer >>

Har arbeidstaker krav på røykepauser?

Noen av de som røyker vil kanskje forvente at man kan ta røykepauser i løpet av arbeidsdagen. Men har de egentlig krav på det?

Les mer >>

Krysseliste og orden i sakene

Jeg farter rundt i SFO-Norge og får se varianter av krysseliste-ordninger. Noen er veldig demokratiske og barna medvirker i arbeidet med å sørge for at et viktig sikkerhetsverktøy fungerer. Er det bare jeg som skvetter..?

Les mer >>

HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?

Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?

Les mer >>

Intervju Avdelingsleder/Baseleder

Skal du ansette ny Avdelingsleder eller Baseleder? Her finner du forslag til spørsmål som kan benyttes i intervjurunden.

Les mer >>

Vikaropplysninger

Her er et lite skjema som kan være til hjelp i samtalen når man blir kontaktet av nye aktuelle vikarer.

Les mer >>