Her finner du en standard mal for bekymringsmeldinger fra barnevernet.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Skritteller i SFO

Skrittelleren har kommet som en liten farsott over landet den siste tiden. Du vet, den lille boksen man kan bruke til å telle hvor mange skritt man faktisk går. Hva med å ta i bruk noen skrittellere i SFO?

Les mer >>

Primærkontakter i SFO

Tenkte å dele med dere alle hvordan vi på Smeaheia SFO har ordnet oss med primærkontakter. Alle barneveilederne har sin gruppe på ca 15 barn som de er primærkontakter for.

Les mer >>

Ansettelser, ansettelser, ansettelser

- Hei, jeg skal ansette baseledere og lurer på om dere har noen guide for slike intervjuer. Det er leder ved Bryn Aktivitetsskole i Oslo, Caroline Asdal, som etterspør gode råd. Kvaliteten på rådene får du selv vurdere, men her er de i alle fall;

Les mer >>

Spilleregler for idédugnad

Idédugnad, idémyldring, idéskapingsmøter - kjært barn har mange navn. Uansett så er det nyttig og noen spillregler kan være lurt.

Les mer >>

Standard bekymringsmelding for offentlig ansatte

Her finner du en standard mal for bekymringsmeldinger fra barnevernet.

Les mer >>

Trivselsamtaler: En god start for nye ansatte

I en hektisk start på skoleåret skal også nye medarbeidere finne seg til rette. Trivsel og veiledning har en avgjørende rolle. Les hvordan trivselsamtaler kan sikre en positiv begynnelse for både nye og erfarne ansatte på SFO.

Les mer >>

Som leder skal du forebygge mobbing

Mobbing har store personlige omkostninger for den som utsettes for det, men hele organisasjonen blir påvirket hvis det er mobbing på arbeidsplassen.

Les mer >>

Intervju Avdelingsleder/Baseleder

Skal du ansette ny Avdelingsleder eller Baseleder? Her finner du forslag til spørsmål som kan benyttes i intervjurunden.

Les mer >>

Noen råd før du gjennomfører den vanskelige samtalen

Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.

Les mer >>