Les også
Taushetsplikt mellom institusjoner – en sterk historie
Jeg har hatt kombinert stilling i kommunen, med 40% i barnehage og 50% i SFO. Som barne- og ungdomsarbeider. Der fulgte jeg barn videre, fra barnehage til skole. Noe jeg syntes var helt fantastisk! Men, jeg opplevde en del vanskeligheter.
Les mer >>Spilleregler for idédugnad
Idédugnad, idémyldring, idéskapingsmøter - kjært barn har mange navn. Uansett så er det nyttig og noen spillregler kan være lurt.
Les mer >>Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?
Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon
Les mer >>Langtidsfriske
I Sverige har de en klok mann, Johnny Johnsson, som vil at vi skal flytte litt oppmerksomhet for å øke trivsel og redusere fravær på arbeidsplassen.
Les mer >>Kreativ lyddemping
Vi sliter med mye lyd rundt oss i basene. Barna rammes også av den høye lyden. Og noen barn og voksne sliter ekstra med kommunikasjonen pga støynivået. Og alle blir ganske slitne av slikt. Et lite tips som virker...
Les mer >>Noen råd før du gjennomfører den vanskelige samtalen
Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.
Les mer >>I beste mening - en veileder fra Datatilsynet
Datatilsynet har laget en ny veiledningshefte, "I beste mening", om håndtering av bilder av barn på internett.
Les mer >>Hvorfor investere i trivsel?
I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.
Les mer >>Gleden ved å jobbe i team - tilbakemeldinger
Å gjøre hverandre gode er like viktig for barneveiledere i SFO som for fotballspillere i eliteserien. At et team fungerer godt vil ofte være avhengig av hvilken samspillkompetanse som er i teamet.
Les mer >>