Flere artikler innen Del 4 av SFO
SFO - del 4 Olabilracet du aldri glemmer
Som 4.trinnsaktivitet er dette helt rått. Og til våren blir det race med vinterbygde doninger. Stemningen er helt enorm og vi tenker; finnes det noe som er mer sfosk enn å legge til rette for at barna bygger sine egne olabiler i fritiden?
Les mer >>Drømmetimen i SFO
God SFO-praksis er å tilrettelegge for noen gyldne øyeblikk hvor barn kan få senket skuldrene og få litt pusterom i en hektisk hverdag. Unn-Mari gir oss "drømmetimen" som oppskrift.
Les mer >>Opplevelser gjødsler barndommen
Ved Foldnes SFO i Fjell kommune tar SFO-leder Ann Elin Street og de andre ansatte farvel med nok et kull 4.klassinger. Ann Elin sendte oss disse ordene som viser stolthet, takknemelighet og litt vemod. Kjenner du deg igjen?
Les mer >>SFO – del 4 Workinnmarka SFO
På Workinnmarka skole i Tromsø gleder 3.-klassingene seg til det fjerde året i SFO. Med god grunn. Dette skaper både trivsel og forutsigbarhet.
Les mer >>Unge entreprenører i SFO
Fire 4.klassejenter har startet brødfabrikk i Borge SFO i Fredrikstad. «Brødfabrikken» er en naturlig følge av at barn tas med på gjennomføringen av det store prosjektet SFO.
Les mer >>Ansvar er gøy - om de eldste barna i SFO (fra arkivet)
Flere SFO’er har ”Ansvarsgrupper” av og med de eldste barna på SFO, altså 4.klassingene. Slåstad SFO hadde en vinter akefestival. Medvirkning er inspirerende!
Les mer >>4. klassingene
Hva gjør vi for at 4. klassingene skal trives på SFO selv om de er størst og ikke så mange? Her kommer noen gode tips.
Les mer >>Sørlipodden - Sørli SFO med egen podkast
Sørli SFO i Nittedal kommune har nettopp gitt ut sin første episode av Sørlipodden.
Les mer >>4. trinnsklubben ved Saksvik SFO
Som så mange andre SFOer rundt omkring i landet jobber vi for at de største barna skal få et godt og variert tilbud. Vi bestemte oss for at vi ønsket å lage en plan for hva skal gjøre det neste halvåret. I og med at vi kun har noen 4. trinnsgutter i år, så fikk også 3. trinn tilbudet i februar. Dette handler også om at vi må ”selge” oss inn både til foreldre og til barna slik at de ikke sier opp plassen på vårparten. Vi tar ofte ikke godt nok vare på den enorme ressursen disse eldste barna representerer.
Les mer >>