Les også
TEMA: Kapasitetsbygging i SFO - Del 3: Møter og møtekultur
Taushetsplikt mellom institusjoner – en sterk historie
Jeg har hatt kombinert stilling i kommunen, med 40% i barnehage og 50% i SFO. Som barne- og ungdomsarbeider. Der fulgte jeg barn videre, fra barnehage til skole. Noe jeg syntes var helt fantastisk! Men, jeg opplevde en del vanskeligheter.
Les mer >>Hvordan håndtere sykefraværssamtalen?
Jo tidligere arbeidsgiveren og arbeidstakeren samarbeider om tiltak for å komme tilbake i arbeid, desto større er sjansen for at den sykmeldte kommer raskere tilbake
Les mer >>Julekampanje på nye og gamle produkter
Vi har designet diverse produkter til SFO/AKS. Noen for å bidra til at barn og voksne vises bedre ute i mørket. Andre for å skape stolthet og vise hvem dere voksne er og hvilken viktig jobb dere gjør. Vi har også laget noen fantastiske vennskapsbånd som vi tenker kan være perfekte "inngangsbilletter" for dere som har organisert måltidet som kafe/kantine. Og mye mer...
Les mer >>Har du ansatt en klager?
Har du noen kroniske klagere der du jobber. Har du vært borti han som syns det uansett er for kaldt, for varmt, for mye vind eller for tørt?
Les mer >>Noen råd før du gjennomfører den vanskelige samtalen
Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.
Les mer >>Tungt å komme i gang etter ferien?
Ferien er over for mange av oss, og ideelt sett skulle vi ha boblet over av energi og arbeidslyst, men det er ikke alle som føler det slik. For mange kan det være vanskelig å finne igjen motivasjonen, og ting går kanskje litt tregere enn vanlig i starten. Du er nok ikke alene om denne følelsen.
Les mer >>Krav på planleggingstid
Også ansatte uten lederansvar i SFO/AKS kan ha krav på tid uten barn på jobben. For den faglige utviklingen er dette viktig.
Les mer >>Trepartssamarbeid i SFO/ AKS
Et godt arbeidsmiljø kan skapes når alle ansatte samarbeider effektivt. Dette krever et solid samspill mellom lederen, verneombudet, tillitsvalgte og medarbeiderne.
Les mer >>Hvorfor investere i trivsel?
I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.
Les mer >>



.jpg)
