![](/data/pictures/ArticleImages/1458_Original.jpg)
![](/data/pictures/ArticleImages/1458_Original.jpg)
Les også
Leder i SFO/AKS - Kjært barn har mange navn.
Samarbeid med ulike mennesker i et team.
Samarbeid, så lett, så vanskelig og så spennende. Har du noen gang tenkt på at alt hadde vært så mye enklere hvis de andre bare kunne forstå deg.
Les mer >>Gleden ved å jobbe i team - tilbakemeldinger
Å gjøre hverandre gode er like viktig for barneveiledere i SFO som for fotballspillere i eliteserien. At et team fungerer godt vil ofte være avhengig av hvilken samspillkompetanse som er i teamet.
Les mer >>HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?
Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?
Les mer >>Teamarbeid – øvelse gjør mester
Når et band går på scenen eller et fotballag spiller en viktig kamp så trener de på å bli dyktige – som team. Team i SFO/ASK eller team blant lærerne på skolen trener nesten aldri på det å fungere som team.
Les mer >>Krysseliste og orden i sakene
Jeg farter rundt i SFO-Norge og får se varianter av krysseliste-ordninger. Noen er veldig demokratiske og barna medvirker i arbeidet med å sørge for at et viktig sikkerhetsverktøy fungerer. Er det bare jeg som skvetter..?
Les mer >>Pisk og gulrot fungerer (ofte) dårlig
I dagens arbeid bør motivasjonen for arbeidet være styrt av indre motivasjon
Les mer >>Veiledningsforum i SFO
SFO-Norge er i utvikling. Vi kommer stadig over eksempler på god praksis. I Veståsen SFO har de pedagogisk veiledningsforum.
Les mer >>Ulike intervjuspørsmål
I tillegg til intervjumaler for assistent og baseleder et annet sted på sfonett, har vi her samlet et knippe ulike typer spørsmål for intervjurunden.
Les mer >>Hva skjer på Berg a’?
På Berg SFO i Trondheim går alle barna i SFO – nesten. Over 90 % av 3. og 4. klassingene bruker tilbudet og i 1. og 2. er det bortimot 100 % som lever deler av sitt sosiale liv i SFO.
Les mer >>