Personalsaker
Det kan være nyttig å ha kjennskap til Arbeidsmiljøloven og dens bestemmelser i forhold til opphør og arbeidsforhold.
Les mer >>Konflikter – trussel eller muligheter?
Alle opplever konflikter, på arbeidsplassen eller i privatlivet. Denne artikkelen byr på noen refleksjoner omkring hvordan vi kan møte disse
Les mer >>Refleks til dine ansatte
Vi vil gjerne markere at du som leder er velsignet med reflekterte ansatte. Vi har derfor laget et refleksbånd med teksten LYSGLIMTJEGER I FARTA. Disse båndene vil vi selvsagt gjerne spre raskest mulig ut i SFO- og AKS-basene. Så i første omgang; verver du en SFO eller AKS - kommer ti refleksbånd susende i posten.
Les mer >>Hva motiverer?
Hva er det egentlig som motiverer dine medarbeidere? Effektiv delegering og kommunikasjon er nøkkelferdighet, men du må også huske på er at ulike mennesker blir motivert av ulike faktorer.
Les mer >>Standard bekymringsmelding for offentlig ansatte
Her finner du en standard mal for bekymringsmeldinger fra barnevernet.
Les mer >>Hva er en Ansvarsgruppe?
For barn, unge og voksne med sammensatte vansker og behov, er det hensiktsmessig å etablere en ansvarsgruppe.
Les mer >>Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?
Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon
Les mer >>God SFO = motiverte ansatte
- Det har vært mye fravær i år, sier SFO-lederne. - Lengre skoledag gjør SFO-tiden hektisk og intens, det er ikke så lett å få gjort så mye på den korte tiden, sier mange. – Det er stor utskifting i personalet, lyder det. Kanskje finnes det noe gode erfaringer knyttet til personalledelse i SFO. Vi har tatt utgangspunkt i påstanden om at motivasjon er en effektiv motor og lett etter hva som kan tenkes å motivere dine ansatte.
Les mer >>Hvordan få til en god vanskelig samtale
Gode forberedelser er nøkkelen også når du skal lykkes med vanskelige samtaler.
Les mer >>