Skal du ansette ny Avdelingsleder eller Baseleder? Her finner du forslag til spørsmål som kan benyttes i intervjurunden.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Intervju Avdelingsleder/Baseleder

Skal du ansette ny Avdelingsleder eller Baseleder? Her finner du forslag til spørsmål som kan benyttes i intervjurunden.

Les mer >>

Motiver hverandre - tryll med humøret

På tide å tenke over følgende: Hvis alle på din SFO er aktive i forhold til å motiver hverandre, vil resultatet bli bedre enn om man bare overlater dette ansvaret til en person

Les mer >>

Hvordan kommer du på jobben?

En nøkkel til å oppnå kvalitet i SFO ligger i engasjementet og motivasjonen til de ansatte. Ved å være den aller beste utgaven av oss selv på jobb kan vi skape et positivt miljø og legge grunnlaget for et meningsfylt lærings- og lekemiljø for barna.

Les mer >>

Krav på planleggingstid

Også ansatte uten lederansvar i SFO/AKS kan ha krav på tid uten barn på jobben. For den faglige utviklingen er dette viktig.

Les mer >>

Trivselsamtaler: En god start for nye ansatte

I en hektisk start på skoleåret skal også nye medarbeidere finne seg til rette. Trivsel og veiledning har en avgjørende rolle. Les hvordan trivselsamtaler kan sikre en positiv begynnelse for både nye og erfarne ansatte på SFO.

Les mer >>

Langtidsfriske

I Sverige har de en klok mann, Johnny Johnsson, som vil at vi skal flytte litt oppmerksomhet for å øke trivsel og redusere fravær på arbeidsplassen.

Les mer >>

Ord til motivasjon

Det er mye som kan hjelpe for litt ekstra motivasjon i hverdagen. Hva med ukas SFO-ord; et lite sitat som handler om det viktige fokuset.

Les mer >>

Pisk og gulrot fungerer (ofte) dårlig

I dagens arbeid bør motivasjonen for arbeidet være styrt av indre motivasjon

Les mer >>

Hvordan få til en god vanskelig samtale

Gode forberedelser er nøkkelen også når du skal lykkes med vanskelige samtaler.

Les mer >>