Gjennom skoeskehusprosjektet har Dalgård SFO skapt en arena for barns medvirkning, kreativitet og fellesskap. Her får både skoesker og fantasier nytt liv i et bærekraftig prosjekt som inspirerer både barn og voksne.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Tegning gir gode samtaler

Sammen med Øisteins blyant har Barnekreftforeningen laget filmer og aktivitetshefter for barn i alderen 5 til 9 år. Perfekt som inspirasjon på din SFO.

Les mer >>

Jungelboka

Hva kan man gjøre med 26 aper, 35 barn, ni fugler,, 18 fjerdeklassinger, en SFO leder med pågangsmot og tid til overs og et positivt personale?

Les mer >>

Olabilracet du aldri glemmer

Som 4.trinnsaktivitet er dette helt rått. Og til våren blir det race med vinterbygde doninger. Stemningen er helt enorm og vi tenker; finnes det noe som er mer sfosk enn å legge til rette for at barna bygger sine egne olabiler i fritiden?

Les mer >>

Gamle gode gåveboksar

Desse nostalgiske oppbevaringsboksane for julepynt er det super-Sølvi frå Hundeidvik private SFO som har utarbeida! Kjempeflotte,- ikkje sant?

Les mer >>

Læring gjennom kreative prosesser

På Sørli skole i Nittedal jobber Kifah Fanni med å åpne barnas øyne for et univers fylt med plastelina, historieskaping, digital ferdighetstrening, og sosial og emosjonell utvikling. Gjennom sitt arbeid på SFO inviterer han barna til å utforske og lære på en måte som går langt utover tradisjonell undervisning.

Les mer >>

Nydelige høstblader

Sommeren er over og høsten banker på døren. Nå er det bare å ønske krystallklare dager velkommen. Denne gangen lager vi høstbladene selv. Fargerike og flotte.

Les mer >>

Dramaleker

Dramaleker kan brukes som forberedelser til drama/teater-timen, som trygghetsøvelser, som moro og mye annet rart.

Les mer >>

Eventyr som terapi

Kan eventyr hjelpe barn til å bearbeide følelser? Psykologen Jan Paul Brudal har brukt nettopp eventyr i behandling av barn med emosjonelle problemer.

Les mer >>

Barns medvirkning i farger og fantasi

Hvordan ser en vegg ut når barna får bestemme? På Korsvoll AKS i Oslo fikk 4 og 5. trinn-elevene slippe fantasien løs. Resultatet ble et fargesprakende kunstverk de selv har vært med å skape, sammen med kunstner Morten Kveen.

Les mer >>