Les også
Tiden er inne for et kompetanseløft i SFO
Lønnsnivå SFO-ledere
Vi har gjennomført en spørreundersøkelse på sfonett.no omkring lønn for strevet og gleden ved jobben som SFO-leder.
Les mer >>Ny som sjef
Å gå inn i en ny yrkesrolle kan være både spennende og samtidig litt skremmende.
Les mer >>Syv steg til bedre delegering
Drukner du i oppgaver? Kanskje du er en av mange SFO-ledere eller baseledere som har problemer med å delegere oppgaver til medarbeiderne dine? Her er syv råd til deg som gjerne vil bli bedre til å delegere.
Les mer >>Er du selvsikker?
Anser du deg selv for å være selvsikker? Og hva betyr det for deg å være selvsikker? Betyr det å stå på kravene og rettighetene hele tiden, hver gang? Eller betyr det å la noen andre eller en annen sak, et annet resultat, få fortrinn foran dine førstevalg innimellom?
Les mer >>Høvding i basen
Alle som jobber i SFO er ledere på et eller annet nivå. Du er faktisk alltid leder! Enten du vil eller ei. Er du assistent er du leder for barn, baseleder for assistentene også videre… til kongen, eller Gud, alt ettersom man ser det.
Les mer >>Digitalt Lederforum - Mobbing i SFO og AKS
Se opptaket fra fredagens digitale ledersamling hvor tema var Mobbing i SFO/AKS. 25 minutter sammen med Ingrid Lund. Innspill fra Berthe på Stabbursmoen SFO og Christine på Skøyen AKS og som alltid ble det tid til litt LØFT.
Les mer >>Er du en vanskelig person? – en test
Vanskelige personer er de som etterlater deg frustrert eller tapper deg for energi. Det kan være i korte perioder eller på full tid, men med samme resultat, det tærer på dine ressurser. Men hvor vanskelig er du selv – test deg selv her?
Les mer >>Hvordan behandler du dine kollegaer
Som leder er det viktig og riktig å behandle alle likt. Noe annet ville jo vært urettferdig. Eller? Alle har de samme rettighetene og de samme behovene.
Les mer >>Troverdig og autentisk leder - om å vite hva man gjør
Den som strekker seg etter for å etterleve autentisitetskravet, søker å være seg selv, og bli et selvstendig individ, en person. Han /hun er ikke bare deltaker i virksomheten eller går inn i en rolle. De har en holdning til at mennesker (både barn og voksne) er likeverdige og dette får konsekvenser for den daglige samhandling. Dette kan vise seg i at en tar ansvar for det sosiale samspillet og er tydelig til stede i hverandres barnehageliv. (Lysne 2004)
Les mer >>
.jpg)

