Trivselspraten og øve på ferdigheter er sentrale momenter i LØFT ER TØFT i SFO. I denne artikkelen får dere innblikk i metoden.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Truende stillhet

I går møtte jeg et menneske som gjorde kraftig inntrykk på meg. Under en LØFT-veiledning i en SFO var temaet stille barn. Da kom det en hånd i været.

Les mer >>

Praksisnære bøker til SFO/AKS?

Bøkene Løft for barn i SFO og SFO forebygger mobbing skaper felles kultur for kvalitet i SFO. Flere ledere lar alle nye ansatte få en bok som god "god start". Les mer om bøkene her.

Les mer >>

Regelen om oppmerksomhet

Jeg er helt sikker på at du kjenner regelen om oppmerksomhet. Den preger hverdagen din så sterkt at du må forholde deg til den nesten hele tiden. Regelen lyder slik. «Alle barn etterspør oppmerksomhet»

Les mer >>

LØFT i hverdagen

La oss gjøre et lite eksperiment. Når du har lest det neste avsnittet, stopper du å lese.

Les mer >>

Gutt med trøbbel

Han var kommet litt skeivt ut på skolen. Ja, egentlig var det litt krise. Hva kunne gjøres?

Les mer >>

Praksisnære bøker til SFO/AKS?

Bøkene Løft for barn i SFO og SFO forebygger mobbing skaper felles kultur for kvalitet i SFO. Flere ledere lar alle nye ansatte få en bok som god "god start". Les mer om bøkene her.

Les mer >>

Motiverende, forsterkende og relasjonsbyggende?

Selv om du har jobbet hele livet med barn, har oppfostret en haug egenproduserte og omtaler deg som barneveileder er det alltid behov for å utvide verktøykassa.

Les mer >>

Snille og greie jenter - og gutter…

Jenter har et mye bedre forhold til sin lærer enn guttene, viser en ny studie utført ved NTNU i Trondheim. Hva er så forskerens råd til de voksne; Å jobbe med relasjonen til alle barna!

Les mer >>

Snill gutt sover hele natten

Vi elsker barn – både egne og de vi møter i jobbsammenheng. Vi brenner for at barna skal få et godt liv og utvikle seg til harmoniske individer med mye lykke-kompetanse. Men; hvordan er det vi snakker om barn..?

Les mer >>