Les også
Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?
Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon
Les mer >>Taushetsplikten din
Det er primært opplysninger om noens personlige forhold som er underlagt taushetsplikt, jf. bvl. § 6-7 første og annet ledd og fvl. § 13 første ledd nr. 1. På barnevernområdet omfatter dette også opplysninger om fødested, fødselsdato, personnummer, statsborgerforhold, yrke, bopel og arbeidssted.
Les mer >>Personalsaker
Det kan være nyttig å ha kjennskap til Arbeidsmiljøloven og dens bestemmelser i forhold til opphør og arbeidsforhold.
Les mer >>Hvordan skrive en saklig og god attest
Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg
Les mer >>Vikaropplysninger
Her er et lite skjema som kan være til hjelp i samtalen når man blir kontaktet av nye aktuelle vikarer.
Les mer >>Lær deg å elske din jobb
Den mentale coach og forfatter Susanne Lötbom har nettopp gitt ut boken ”Älsk ditt arbete”. Boken handler om hvordan du selv aktivt tar tak i situasjonene og skaper din drømmejobb. Men det er ikke alltid det er mulig, og da kan være nødvendig å innse at det kan være greit å bryte opp, og finne seg en annen jobb sier forfatteren i et intervju med Chef
Les mer >>Skritteller i SFO
Skrittelleren har kommet som en liten farsott over landet den siste tiden. Du vet, den lille boksen man kan bruke til å telle hvor mange skritt man faktisk går. Hva med å ta i bruk noen skrittellere i SFO?
Les mer >>Hvorfor investere i trivsel?
I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.
Les mer >>Trivselskalender på SFO
Arbeidsmiljøet og kvaliteten på det vi gir barn i SFO blir bedre, og sykefraværet faller når det er tillit, rettferdighet og et godt samarbeid på arbeidsplassen. Dette kalles virksomhetens sosiale kapital, og den gjør også virksomheten bedre rustet til forandring og tåle langvarige utfordringer.
Les mer >>