Innflytelse, meningsfullt arbeid, forutsigbarhet, sosial støtte og rettferdig belønning og krav er viktige ingredienser for et godt arbeidsliv

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Spilleregler for idédugnad

Idédugnad, idémyldring, idéskapingsmøter - kjært barn har mange navn. Uansett så er det nyttig og noen spillregler kan være lurt.

Les mer >>

Langtidsfriske

I Sverige har de en klok mann, Johnny Johnsson, som vil at vi skal flytte litt oppmerksomhet for å øke trivsel og redusere fravær på arbeidsplassen.

Les mer >>

Vi vet noe de ikke vet

Denne teksten er til deg, kjære kollega, og til alle andre som noensinne har opplevd å bli møtt på en pussig måte, når de forteller at jobben deres er å være sammen med barn.

Les mer >>

Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?

Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon

Les mer >>

Motiver hverandre - tryll med humøret

På tide å tenke over følgende: Hvis alle på din SFO er aktive i forhold til å motiver hverandre, vil resultatet bli bedre enn om man bare overlater dette ansvaret til en person

Les mer >>

Trepartssamarbeid i SFO/ AKS

Et godt arbeidsmiljø kan skapes når alle ansatte samarbeider effektivt. Dette krever et solid samspill mellom lederen, verneombudet, tillitsvalgte og medarbeiderne.

Les mer >>

Satsingen på personalet

Dine ansatte er juvelene i SFO-tilbudet.

Les mer >>

Hvem er du?

Eller rettere sagt. Hva slags SFO-ansatte er de som jobber på SFO’ene i Hurum kommune som jeg skal møte i kveld?

Les mer >>

Trivselskalender på SFO

Arbeidsmiljøet og kvaliteten på det vi gir barn i SFO blir bedre, og sykefraværet faller når det er tillit, rettferdighet og et godt samarbeid på arbeidsplassen. Dette kalles virksomhetens sosiale kapital, og den gjør også virksomheten bedre rustet til forandring og tåle langvarige utfordringer.

Les mer >>