Jo tidligere arbeidsgiveren og arbeidstakeren samarbeider om tiltak for å komme tilbake i arbeid, desto større er sjansen for at den sykmeldte kommer raskere tilbake

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Motiver hverandre - tryll med humøret

På tide å tenke over følgende: Hvis alle på din SFO er aktive i forhold til å motiver hverandre, vil resultatet bli bedre enn om man bare overlater dette ansvaret til en person

Les mer >>

Primærkontakter i SFO

Tenkte å dele med dere alle hvordan vi på Smeaheia SFO har ordnet oss med primærkontakter. Alle barneveilederne har sin gruppe på ca 15 barn som de er primærkontakter for.

Les mer >>

Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?

Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon

Les mer >>

HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?

Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?

Les mer >>

Har arbeidstaker krav på røykepauser?

Noen av de som røyker vil kanskje forvente at man kan ta røykepauser i løpet av arbeidsdagen. Men har de egentlig krav på det?

Les mer >>

Ord til motivasjon

Det er mye som kan hjelpe for litt ekstra motivasjon i hverdagen. Hva med ukas SFO-ord; et lite sitat som handler om det viktige fokuset.

Les mer >>

Hvorfor investere i trivsel?

I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.

Les mer >>

Spilleregler for idédugnad

Idédugnad, idémyldring, idéskapingsmøter - kjært barn har mange navn. Uansett så er det nyttig og noen spillregler kan være lurt.

Les mer >>

Trivselskalender på SFO

Arbeidsmiljøet og kvaliteten på det vi gir barn i SFO blir bedre, og sykefraværet faller når det er tillit, rettferdighet og et godt samarbeid på arbeidsplassen. Dette kalles virksomhetens sosiale kapital, og den gjør også virksomheten bedre rustet til forandring og tåle langvarige utfordringer.

Les mer >>