Les også
Derfor er miljøterapeuter og miljøteam så viktige i SFO og AKS
I hverdagen møter vi på alle typer barn. Som fritidsarena må vi ivareta alle.
Tilbud; harmoniske barn!
Vi ønsker alle det samme; å gi barn en god oppvekst som underlag for et godt liv. Enten vi er foreldre, ansatte eller begge deler – finnes det heldigvis god støtte å få underveis.
Les mer >>Teknisk knock out i 4.runde – del 2
Far hadde brukt hele verktøykassa for å få med seg Simen hjem fra SFO dagen i forveien. En sliten og fortvilet far, omringet av små tilskuere, tok beslutningen om å belønne Simen. Det var slutt på pappakreftene.
Les mer >>Kompetanse og barns læring
Hvordan bruker den voksne sin kompetanse og hva lærer egentlig barna?
Les mer >>La oss snakke med guttene og jentene
Som pedagog med mange år som SFO-leder bak meg er det må jeg innrømme hvor lite bevisste jeg har vært på hvilke valg og muligheter jeg har gitt barna.
Les mer >>Han bærer sitt rykte
Gutten hadde mye liv i kroppen og ekstra mye ble det når han var over i den andre basen med et par kompiser. Når han kom tilbake til egen base, hendte det han hadde følge.
Les mer >>Om fising, fnising og annet fjas
Mulig scene fra måltidet i SFO. Matroen blir brått avbrutt av en tydelig raaaap, fulgt av hihihihi, fssshhh, hahaha. Noen pøser på med en promp.
Les mer >>Ønskedagskampen
Denne våren besøkte Tour de SFO Ålesund og ble invitert med på 4.klasseklubben ved Hatlane SFO. Sammen med ni seniorer fikk jeg denne dagen være med på ønskedagskampen.
Les mer >>Hva er du spesielt god på i SFO?
Forleden ble jeg spurt, hva er du spesielt god til, som pedagog? Mitt korte svar er å bygge relasjoner til barn. Det lange svar kommer her.
Les mer >>Eierskap til fritiden
Det snakkes om at barn er dårlige til å finne på noe å gjøre, at de lett kjeder seg hvis de ikke blir aktivisert. Foreldre trøkker på for at SFO og AKS skal fremstå som aktivitetsskoler – slik at barn skal gjøre noe læringsfremmende og nyttig i fritiden sin.
Les mer >>