Les også
Fem trinn som hjelper deg til å uttrykke deg konstruktivt
Hvordan få til en god vanskelig samtale
Gode forberedelser er nøkkelen også når du skal lykkes med vanskelige samtaler.
Les mer >>Langtidsfriske
I Sverige har de en klok mann, Johnny Johnsson, som vil at vi skal flytte litt oppmerksomhet for å øke trivsel og redusere fravær på arbeidsplassen.
Les mer >>Trepartssamarbeid i SFO/ AKS
Et godt arbeidsmiljø kan skapes når alle ansatte samarbeider effektivt. Dette krever et solid samspill mellom lederen, verneombudet, tillitsvalgte og medarbeiderne.
Les mer >>Samarbeid med ulike mennesker i et team.
Samarbeid, så lett, så vanskelig og så spennende. Har du noen gang tenkt på at alt hadde vært så mye enklere hvis de andre bare kunne forstå deg.
Les mer >>HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?
Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?
Les mer >>Noen råd før du gjennomfører den vanskelige samtalen
Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.
Les mer >>Personalsaker
Det kan være nyttig å ha kjennskap til Arbeidsmiljøloven og dens bestemmelser i forhold til opphør og arbeidsforhold.
Les mer >>10 tips for arbeidsglede og livsglede.
Arbeids- og livsglede er noe vi alle ønsker oss. Her får du noen gode tips for å oppnå større glede i livet og på jobben.
Les mer >>Hvordan skrive en saklig og god attest
Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg
Les mer >>

