Les også
Krav på planleggingstid
Også ansatte uten lederansvar i SFO/AKS kan ha krav på tid uten barn på jobben. For den faglige utviklingen er dette viktig.
Les mer >>HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?
Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?
Les mer >>Vi vet noe de ikke vet
Denne teksten er til deg, kjære kollega, og til alle andre som noensinne har opplevd å bli møtt på en pussig måte, når de forteller at jobben deres er å være sammen med barn.
Les mer >>Ord til motivasjon
Det er mye som kan hjelpe for litt ekstra motivasjon i hverdagen. Hva med ukas SFO-ord; et lite sitat som handler om det viktige fokuset.
Les mer >>Tungt å komme i gang etter ferien?
Ferien er over for mange av oss, og ideelt sett skulle vi ha boblet over av energi og arbeidslyst, men det er ikke alle som føler det slik. For mange kan det være vanskelig å finne igjen motivasjonen, og ting går kanskje litt tregere enn vanlig i starten. Du er nok ikke alene om denne følelsen.
Les mer >>Motiver hverandre - tryll med humøret
På tide å tenke over følgende: Hvis alle på din SFO er aktive i forhold til å motiver hverandre, vil resultatet bli bedre enn om man bare overlater dette ansvaret til en person
Les mer >>Slik motiverer du de som ikke er motivert
Det kan være klokt å stille med åpne sanser og hente innsikt utenfor eget fagfelt. Så her er noen råd hentet fra Harvard Business-miljøet til glede for SFO.
Les mer >>Taushetsplikt mellom institusjoner – en sterk historie
Jeg har hatt kombinert stilling i kommunen, med 40% i barnehage og 50% i SFO. Som barne- og ungdomsarbeider. Der fulgte jeg barn videre, fra barnehage til skole. Noe jeg syntes var helt fantastisk! Men, jeg opplevde en del vanskeligheter.
Les mer >>Trepartssamarbeid i SFO/ AKS
Et godt arbeidsmiljø kan skapes når alle ansatte samarbeider effektivt. Dette krever et solid samspill mellom lederen, verneombudet, tillitsvalgte og medarbeiderne.
Les mer >>




